Рівне:

Створення та просування сайтів

Про іспити. Ситуації

Бомба 26-кві, 2007, 18:389 prov 1 556
Багато проблем у абітурієнтів виникають:

• від незнання багатьох особливостей поведінки у ВНЗ;

• від зневажливого відношення до деталей іспитів і самого процесу — вступу у ВНЗ.

Розглянемо стандартні ситуації, у яких опиняються абітурієнти практично щороку. Як поводитися в тому або іншому випадку (іноді в дуже простій ситуації). До кого звернутися з того або іншого питання.

Ситуація 1. Комісія не приймає документи абітурієнта.

Абітурієнт очікує оголошення перших результатів подачі документів - «Скільки осіб претендує на 1 місце», а потім вибирає спеціальність (або ВНЗ),де конкурс нижчий. Подає документи в приймальну комісію і, якщо у його документах знаходять неточності .(це буває досить часто!), їх повертають абітурієнтові для усунення виявлених недоліків. Звичайно на це витрачається 5-10 днів. Прийом документів до цього часу вже завершений, а абітурієнт не встиг їх знову надати у ВНЗ (у зазначений термін).

Вихід — здавати документи у ВНЗ якомога раніше, як мінімум днів за 10-12 до закінчення терміну прийому документів.

Ситуація 2. Абітурієнта не допускають до іспиту. Це відбувається за умови якщо:

• при запізненні на іспит (звичайно це ті, хто щодня спізнювалися й на заняття в школі — підводить погана звичка);

• тих, хто прибув на іспит без документів (паспорт, екзаменаційний аркуш).

Вихід — спробувати «врятувати ситуацію», звернутися у приймальну комісію ВНЗ.

Ситуація 3. Абітурієнту на іспиті ставлять запитання не за програмою.

Частіше це трапляється без злого наміру екзаменатора (він забув уже цю програму, а подивитися в ту, що лежить перед ним на столі, просто лінь — він теж людина, як і всі).

Рідше, але й таке буває, абітурієнту ставлять запитання не за програмоюі (що заборонено!), щоб:

— визначити, чи добре абітурієнт знає питання шкільної програми;

— івивести абітурієнта з рівноваги, змусити хвилюватися, а потім «легко завалити» його простим питанням. (Абітурієнт, який розхвилювався, як правило, уже не може швидко заспокоїтися та зосередитися; правильно відповісти і на просте питання (навіть якщо знає відповідь). Ці прийоми несумлінних екзаменаторів відомі із часів СРСР.)

Вихід. Абітурієнт повинен: користуватися повними програмами для підготовки до іспитів (а не скороченими, які друкують випадкові видання, що не займаються професійно питаннями абітурієнтів та які видають подібні матеріали час від часу, не вникаючи в деталі вступних іспитів.

Іноді ВНЗ доповнює програми декількома питаннями. Тому:

1. Програму обраного Вами ВНЗу необхідно уточнити в приймальноій комісії і при цьому не забути з’ясувати:

— коли програма видана (поточний рік!);

— чи чітко видрукувані всі питання;

— що змінилося в програмі — обов’язково зрівняти її з тією програмою, за якою ви готувалися до іспиту (щоб при необхідності внести корективи в підготовку до іспиту).

2. На консультації (перед іспитом!), показавши викладачеві ВНЗ програму, запитати: «Які питання іспиту не включені в цю програму?». Якщо такі питання найшлися, то їх дописують на полях програми і після консультації звертаються до голови приймальної комісії для роз’яснення їм сформованої ситуації. Приймальна комісія в таких випадках завіряє програми з виправленнями, внесеними на консультації.

3. Чітко знати всю програму іспиту (краще напам’ять), особливо усного іспиту (що дозволить абітурієнтові в такій ситуації зберегти спокій та не втратити почуття «щиросердної рівноваги» для подальших дискусій з екзаменаторами.

4. Звернутися до екзаменатора із проханням, показати питання в програмі іспиту, тому що ви впевнені, що воно не входить у шкільну програму (абітурієнт повинен знати предмет тільки в обсязі середньої школи —і програма вступного іспиту).

Ситуація 4. Абітурієнт заявляє: «Я цього не писав (на екзаменаційному бланку)».

Таке часто можна почути від абітурієнтів (після здачі роботи екзаменатору хтось відредагував, виправив її в гірший бік). Абітурієнти стверджують:

• у цьому місці в мене була кома, а не крапка з комою;

• ставив крапку, а хтось її виправив на кому;

• точно пам’ятаю — поставив цифру «3», а виявилася «8».

Існують десятки подібних варіантів (на письмових іспитах, коли роботу абітурієнта перевіряють уже без його присутності).

Абітурієнт — вважає, що його роботу потім (без нього) хтось «відредагував». Екзаменатори — завжди стверджують, що цього в їхньому ВНЗ «не може бути!». Але «немає диму без вогню». Подивіться підшивки газет у бібліотеках. Про що пишуть щоосені після вступних іспитів? У подібній ситуації абітурієнту можна довести свою правоту, але дуже складно.

Вихід — на іспит ідіть із двома однаковими і обов’язково дорогими авторучками (кольори чорнила — чорний або синій — ті кольори які дозволені):

• відмовить одна авторучка і ви допишете відповідь (своєю!) запасною авторучкою;

• ніхто не відкоригує вашу роботу в гірший бік (жоден ВНЗ не має у своєму розпорядженні такого величезного набору дорогих авторучок, які є сьогодні в продажу).

Але, здаючи документи в приймальну комісію, відразу з’ясуєте у технічного секретаря, чи на іспитах будете писати своєю авторучкою чи авторучкою, яку надасть ВНЗ. А потім робіть висновки...

Апеляційна комісія

Приймає апеляцію (тільки від вас особисто!) про те, що екзаменатори несправедливо занизили оцінку. Подавати за вас апеляцію ніхто не має права, тому необхідно задовго до іспиту розібратися із цим питанням, щоб спокійно відстояти свої права (якщо виникне така необхідність).

80% тих, хто звернувся в апеляційну комісію, виходять відтіля з більш високою оцінкою (в основному ті, хто ще до іспиту навчився правильно робити повні записи відповідей на питання білетів).

Апеляційна комісія:

• розглядає тільки те, що було написано вами на іспиті;

• не розглядає те, що було сказано Вами екзаменаторові — от у чому тонкість цієї справи.
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору