Останні новини

Нерухомість Рівненщини поповнила місцеві бюджети на майже 36 ..

З початку 2017 року власники нерухомості Рівненської області перерахували до місцевих бюджетів 35,8 ...


Оштрафували за несвоєчасне подання декларації

За участі Сарненської місцевої прокуратури Рівненської області судом визнано винною керівника районн ...


Правохоронці виявили алкоголю на 2 мільйони гривень

Поліцейські отримали оперативну інформацію про те, що невідомі проводять незаконні оборудки із алког ...


На Рівненщині в наркодилерів вилучили понад 80 кг бурштину

У фігурантів кримінального провадження щодо організації незаконного наркобізнесу вилучено наркотични ...


Судитимуть керівника підрозділу Рівненської ОДА за неоднораз ..

Рівненською місцевою прокуратурою скеровано до суду обвинувальний акт у корупційному кримінальному п ...


3,4 мільярди гривень – внесок Рівненської митниці ДФС до бюд ..

Упродовж січня-вересня 2017 року Рівненська митниця ДФС спрямувала до Державного бюджету України 3 м ...


Землі Рівненщини збагатили місцеві бюджети біль як на 250 мі ..

За 9 місяців 2017 року до місцевих бюджетів Рівненської області надійшло 254,5 млн. грн. земельног ...

 
Як громадянину України їздити на нерозмитненій іномарці, не порушуючи закони
Переглядів Переглядів: 520  Обговорень Обговорень: (0) 16-09-2015, 11:40
Як громадянину України їздити на нерозмитненій іномарці, не порушуючи закони
Практичного сенсу в розмитненні авто старше восьми років немає.
Початок 90-х, як відомо, ознаменувалося бумом імпорту старих іномарок із Західної Європи. За $ 500-1,5 тис. Цілком реально було придбати на авторинку, приміром, Німеччини, 10-15-річний Opel, VW або BMW і, пригнавши його в Україну, “наварити” на продажі від 1,5 до 3 тис. доларів. На жаль, лавочку швидко закрили. Захищаючи національний автопром (“Таврії” та “Деу” ніхто не хотів купувати) уряд у 1998-му році заборонило ввезення автомобілів, старше восьми років, а нові іномарки обклали митом у 15-25%. У підсумку Україна стала країною-лідером у Східній Європі за дорожнечею машин. І навіть вступ країни до СОТ (з 2008 року) не змінило ситуації: ввезення авто старше восьми років дозволили, але обклали акцизом, в рази перевищує ціну машини. Тобто практичного сенсу в розмитненні таких авто немає.
Але, в законодавстві є щілини, які українці використовують для того, щоб їздити на нерозмитнених авто. Ми дізналися подробиці цієї схеми.

РОЗЛУЧЕННЯ МИТНИЦІ І ДАІ
Довіреності перестали бути обов’язковими рік тому. Здавалося б, країна вже мала бути заповненою тимчасово ввезеними авто, але на практиці такі машини трапляються дуже рідко. Чому ж лазівка не користується попитом?
Знайомий перегонник на правах анонімності пояснив “Сегодня”, що спроби використання нерозмитнених авто торік робилися, однак співробітники Державтоінспекції після зупинки авто з іноземними номерами з українцем за кермом, такі машини відбирали і доставляли на штрафмайданчик. Доводилося відкуповуватися – платити близько $ 100. Важливий нюанс – приводом для затримання авто завжди є порушення митних правил, але співробітники ДАІ у всіх випадках везли машини до найближчого підрозділу митниці. А вже там інспектор Держмитслужби становив на водія протокол. А автомобіль затримувався до суду, щоправда, після суду теж – у всіх відомих нашому співрозмовнику випадках суд приймав рішення про конфіскацію автомобіля (за контрабанду).
Вадим Володарський вважає такі дії співробітників Державтоінспекції незаконними. “Закон” Про міліцію “не містить положень, які б уповноважували міліцію стежити за дотриманням митних правил. Більше того, порушення цих правил не є причиною для зупинки транспортного засобу інспектором ДАІ. А отже, він не може затримувати ні осіб, ні їх майно і куди б то не було його доставляти. Такі дії легко оскаржити”, – вважає експерт. Сам же інспектор ДАІ протоколів за такого роду порушення, за його словами, складати не має права. Тобто ключі від авто можна не віддавати, самостійно на штрафмайданчик або в митницю також можна не їхати. Фактично, водіїв, які відкуповувалися від даішників, в цьому випадку просто “розвели”.

ПОСТАВТЕ АВТО НА ОБЛІК ЗА 2 МІСЯЦІ
Описана схема їзди на нерозмитнених автомобілі зручна, насамперед, жителям прикордонних областей, наприклад, Закарпатській, Львівській, Волинській – домовитися з іноземцем, що живе в сусідньому селі по той бік кордону, і раз на рік запрошувати його в гості, щоб він виїжджав на машині і потім ввозив її в Україну назад, ніяких складнощів немає. Однак, щоб не виникало проблем, потрібно врахувати, що такі автомобілі в обов’язковому порядку протягом 2 місяців після ввезення потрібно зареєструвати в ДАІ (згідно з ч. 5 ст. 11 ЗУ “Про порядок ввезення в Україну, митного оформлення й податкового оподаткування особистих речей, товарів і траспортних засобів … ”
Якщо цього не зробити, у ДАІ буде привід затримати автомобіль і доставити його на штрафмайданчик. Але якщо машина зареєстрована, ніяких проблем, поки не пройшло 12 місяців, виникати не повинно. Машину можна купити в Німеччині (там кращі ціни і вибір в ЄС), зареєструвати на словака або поляка, який на цьому авто заїде, а назад відправиться автобусом. Прозвон по оголошеннях показав, що небагаті брати-слов’яни з радістю надають таку послугу за 100-200 євро (особливо легко домовитися з поляками).

Але от що робити, якщо іноземець один раз ввіз авто, відправився до себе на батьківщину і більше не виходить на зв’язок? Вадим Володарський пояснює, що на цей випадок можна попросити у іноземця оформити на себе довіреність – закон не забороняє представляти інтереси іноземця на митниці, у тому числі і з питань оформлення товарів (у даному випадку автомобіля). “Правових підстав для відмови в декларуванні транспортного засобу, так само як і, при необхідності, в інших діях з ним, не буде”, – вважає юрист.

ЯК ПРОДАТИ НЕРОЗМИТНЕНЕ АВТО
У всій описаній схемі відходу від податків це, мабуть, найвужчий момент. Справа в тому, що власником авто є іноземець, відповідно, продавати його має право тільки він – відразу змиріться з тим, що потрібно виїжджати для відчуження за кордон і виробляти процедуру розмитнення (має сенс, якщо машина молодше 8 років) для продажу на українському ринку. Чисто теоретично авто можна спробувати продати і на одному з авторинків Польщі, але машини після пробігу по Україні мало кого цікаві.

Лазівки в законах
Згідно ст. 11 ЗУ “Про порядок ввезення в Україну, митного оформлення й податкового оподаткування особистих речей, товарів та траспортних засобів …”, на територію України дозволено тимчасове ввезення автомобілів, але тільки нерезидентам країни для особистих потреб і на термін до одного року. Начебто все зрозуміло і однозначно: водій-іноземець показує на кордоні техпаспорт, в якому зазначено, що машина зареєстрована, наприклад, у Польщі, підписує зобов’язання протягом року вивезти авто з країни, а також знайомиться зі змістом вищезгаданої статті, де прописана заборона передавати авто у володіння або користування іншим особам.
Однак адвокат Вадим Володарський, який спеціалізується на захисті прав автомобілістів, вказує на те, що в даний момент закон не забороняє іноземцю передавати управління своїм авто водієві-українцю – з юридичної точки зору поняття “управління авто” і “використання авто” є різними. У попередні роки колізії не виникало – щоб отримати право на керування машиною, водій повинен був взяти у власника-іноземця довіреність – свого роду “договір позики”, що дає право на користування авто. Але згідно згаданим вище законом, іноземець її видати не міг.
Все змінилося в минулому році з відміною довіреностей. “Тепер ніяких документів про передачу управління не потрібно. Власник дав іншому водієві ключі і техпаспорт – і той може законно їздити. Ніякого” договору позики “не існує, – вважає експерт, – Все законно”.

ПРИКЛАД ІЗ ЖИТТЯ
Незважаючи на те, що для управління нерозмитненим автомобілем з юридичної точки зору перешкод немає, наведений нижче приклад з Єдиного реєстру судових рішень, демонструє, що будь водій з точки зору закону хоч 100 разів правий, все одно немає ніякої гарантії, що машину не відберуть.
У листопаді 2011-го громадянин Литви Б. попросив свого колегу С. (теж литовця), який виїжджав з Вільнюса, приїхати до Києва на автомобілі, що належить Б. Той так і зробив – приїхав в Україну, оформив тимчасове ввезення і передав машину законному власнику. Але їздити по наших дорогах у литовцю вийшло недовго – патруль ДАІ затримав авто на штрафмайданчик. Підставою стало те, що машиною керував не людина, ввезення її в Україну, а власник. Нібито литовець мав отримати на це дозвіл митних органів. Складно зрозуміти, яке відношення державтоінспекція має до митниці, але факт залишається фактом – затримання провели саме інспектора ДАІ, які й передали машину митникам. Яким чином їм вдалося з’ясувати, хто ввозив автомобіль – загадка. Митники у свою чергу склали протокол про порушення митних правил, передбачених ст. 336 Митного кодексу, техпаспорт вилучили, а авто поставили на штрафмайданчик. Надія на суд також не виправдалася – автомобіль конфіскували. Суд апеляційної інстанції лише замінив конфіскацію на великий штраф.

autodriving.net
Джерело: provinciyka.rv.ua
Тегі:

 
Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом
Створення та просування сайтів
 
Новини партнерів
 
АРХІВ НОВИН
Октябрь 2017 (20)
Сентябрь 2017 (12)
Август 2017 (53)
Июль 2017 (34)
Июнь 2017 (38)
Май 2017 (31)

 

 

ГОЛОВНА ЗВ`ЯЗОК РЕКЛАМА RSS
Студія веб-дизайну "Провінційка"     Наповнення © 2006-2016 рiк. Газета «Провінційка». Всі права на авторські матеріали належать газеті «Провінційка».
Будь-яке використання матеріалів сайту можливе лише за умови посилання на газету «Провінційка», а при передруку
в інтернеті - з активним гіперпосиланням на provinciyka.rv.ua. Адреса для листування з редакцією: info@provinciyka.rv.ua
Вгору