Рівне:

Створення та просування сайтів

У Млинові зникла… одинадцятирічка

--- 22-лют, 2007, 22:219 prov 1 841
Тільки за останні чотири роки їх кількість зменшилася на 707, тобто можна константувати, що з освітянських теренів зникла середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів із 24 класами-комплектами, які мали обслуговувати близько п’ятдесяти педагогів та двадцять працівників обслуговуючого персоналу. Водночас кількість наявних класів-комплектів, навпаки, зросла — із 375 у 2002 році до 390 у 2006 році, тобто на 15 класів.

Суть такого парадоксу полягає в тому, що, зберігаючи мережу освітніх закладів, у районі зменшилася наповнюваність класів, а це негативно впливає як на фінансове збереження цих закладів, так і на якість освітніх послуг. За останні роки у районі з педагогічної карти зникло 12 перших класів, 12 — других, 13 — третіх, 13 — четвертих класів, 1 — п’ятий клас, 1 — сьомий, 1 — восьмий, 3 — дев’ятих класи. Тобто у цих класах навчається менше п’яти учнів і навчаються вони за планами індивідуального навчання або в класах-комплектах, скажімо, у Козирщенській школі І ступеня немає шостого класу, тут всього чотири учні (наступного року буде лише два учні). Практично лише у чотирьох зі 16 початкових шкіл є чотири класи, які навчаються за повними програмами.

Або така освітня статистика. У Малинській ЗОШ І-ІІІ ступенів немає 4, 8, 9 класів, тут навчається всього 31 учень, тобто один повнокомплектний клас. Водночас Уїздецька ЗОШ І-ІІІ ступенів знаходиться за три кілометри. У Борененецькій дев’ятирічці немає 2, 4, 5, 7 класів, а навчається тут 25 учнів, тобто один неповний клас. До того ж у цих школах немає їдальні, спортзалів, навчальних кабінетів, а витрати на одного учня у 3-4 рази перевищують витрати, скажімо, на учнів загальноосвітніх шкіл райцентру чи Острожецького навчально-виховного комплексу.

У перспективі, демографічні показники засвідчують, що до 2010 року кількість учнів у районі зменшиться ще на 512, тобто зникне ще одна школа, скажімо, така як в Острожці. Тому відділ освіти райдержадміністрації інформує громади сільрад, на території яких знаходяться малокомплектні школи, про причини виникнення програми оптимізації навчальних закладів, тобто відділ освіти докладає зусиль, щоб цей процес був гласним, відкритим, спрямований на те, аби кожен громадянин мав змогу дати своїм дітям якісну освіту. А першим кроком, який зробили освітяни району, стало створення освітніх округів на добровільних засадах, що сприятиме поліпшенню якості надання освітніх послуг у цих навчальних закладах освітнього округу. Щоб послуги були доступні для всіх, створюються умови для підвозу учнів.


Максим СМАЛЬКО, Млинів.
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору