Рівне:

Створення та просування сайтів

СКІЛЬКИ КОШТУЄ РЕЙТИНГ?

Актуально 23-лют, 2006, 10:029 prov 1 308
Рейтингам і соціологічним дослідженням, які оприлюднюються напередодні виборів, вірити не варто. Адже переважна їх більшість проводиться на замовлення тієї чиіншої політичної сили, і всі такі рейтинги використовуються задля маніпулювання думкою виборців. Про це відкрито говорили самі соціолологи, які у вівторок, 21 лютого, зібралися у стінах Рівненського прес-клубу.
Сьогодні, за словами голови ради громадської організації „Рівненський центр маркетологічних досліджень” Тараса Микитина, соціологічне дослідження в межах Рівненської області коштує приблизно 20-25 тисяч гривень. Представник Центру з інформаційних проблем територій НАН України Костянтин Бертух стверджує, що ціна дослідження може коливатися від декількох сотень до декількох тисяч американських доларів. І залежить вона не від якості, а від використаної методики та рівня авторитетності соціологічної структури.
Гроші, звичайно, чималі, але, як каже Костянтин Бертух, перед виборами кількість дослідників і досліджень зростає у геометричній прогресії. Як правило, через дві причини. Перша — бажання окремих структур заробити на виборах, а друга — спроба різних політичних сил маніпулювати виборцями. Костянтин Бертух вважає, що дослідження замовляють переважно політичні сили-аутсайдери, адже вони більше залежать від рейтингу. Проте разом з тим вони або не оприлюднюють результатів (через маловтішні для них показники), або ж оприлюднюють з перекручуванням даних.
То кому ж тоді можна довіряти? – запитаєте ви. Костянтин Бертух стверджує, що єдиним мірилом авторитетності певної соціологічної структури є правдивість даних попередніх досліджень. Тобто можна вірити тим соціологам, які впродовж певного часу довели свою об»єктивність. Зокрема, до таких він відносить Киівський міжнародний інститут соціології, Центр Разумкова, Інститут соціології Національної академії наук України. На думку ж члена Соціологічної асоціації України Владислава Вербця, організація, яка проводить соціологічні дослідження, має бути акредитована у Соціологічній асоціації України.
А вибори тим часом з кожним днем наближаються до нас, люди пильно стежать за перегонами, ретельно вивчають рейтинги політичних партій, наївно вірять їм. Соціологи ж, кладучи у кишені зароблені гроші, піднімають на кілька щаблів рейтинг замовників – їм же за це нічого не буде…
Марина ДАНИЛЮК,
Рівне.
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору