Рівне:

Створення та просування сайтів

80% ТОРГІВЕЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ПРОДАЮТЬ АЛКОГОЛЬ ДІТЯМ

Останні новини 06-жов, 2009, 13:109 Lobanovskiy 999
У 80 відсотках торгівельних закладів Рівного неповнолітні без проблем можуть придбати алкогольні напої та цигарки. Такі результати рейду активістів громадської кампанії "За тверезе та безхмарне дитинство", які провели минулі вихідні відвідуючи кіоски, магазини та кафе міста. Стартом для масових громадських перевірок стала публікація матеріалу «Неповнолітнім є де напитися» у №39 (519) від 24 вересня 2009 року на шпальтах тижневика «Літопис Заходу».
Участь у кампанії взяли підлітки та молодь з Клубу Української Елітарної Молоді (КУЕМ), Фундації регіональних ініціатив та молодіжного Інтернет-порталу "Базіка". Близько 20 чоловік розділилися на групи по 2-3 людини, серед яких обов’язково були повнолітній та неповнолітній. Відвідували заклади громадського харчування, магазини та цигаркові кіоски у центральній частині міста та мікрорайонах. Факт продажу алкоголю та тютюнових виробів намагалися зафіксувати на фото, також зберігали розрахункові чеки чи рахунки.
Відтак, упродовж п’ятниці- неділі молоді люди відвідали 36 торговельних точок. Під час здійснення замовлення або купівлі алкоголю неповнолітніми у місцях продажу, повнолітній керівник групи знаходився на віддалі, аби продавці не могли сказати, що продали «заборонений плід», бо поруч знаходився дорослий. Таким чином юним волонтерам продали алкогольні напої та тютюнові вироби у 28 закладах із 36-ти.
Частину придбаних напоїв та цигарок волонтери принесли організаторам, аби ті могли продемонструвати придбану неповнолітніми продукцію на прес-конференції. Алкоголь, замовлений у закладах громадського харчування, або залишали на місці після фіксації факту продажу, або його «знищував» повнолітній. Такою була одна з умов участі громадян до 18-ти років у даній кампанії.
- Після публікації матеріалу «Неповнолітнім є де напитися» до мене звернувся представник Клубу Української Елітарної Молоді Святослав Клічук. Він запропонував провести таку акцію в межах цілого міста, аби мати повну картину продажу алкоголю та тютюну неповнолітнім, - розповів один з ініціаторів кампанії "За тверезе та безхмарне дитинство", журналіст Олександр Поліщук. – Для допомоги ми долучили дружні громадські організації, також підключились користувачі молодіжного Інтернет-порталу «Базіка», де мій матеріал викликав гарячі дискусії. В такому складі ми ще раз підтвердили, що неповнолітнім є де напитися у Рівному.
- Якщо у 80 відсотків торгівельний закладів міста продають алкоголь дітям, це є свідченням того, що представники влади цією проблемою не переймаються, - зазначив член Клубу Української Елітарної Молоді Святослав Клічук. - Влада киває у бік міліції, а я вважаю, що цим має опікуватися «гуманітарний блок» органів місцевого самоврядування. Нехай вони залучають правоохоронні органи, шукають «таємних покупців» тощо. Я ще 2 місяці тому звертався із заявою до міського голови Рівного, що ми, як громадськість, готові допомогти. Але у відповіді мені зазначили, що у цьому сенсі в місті «все гаразд», і від допомоги відмовилися. Лише коли журналісти тицьнули носом, влада зарухалася. Але чи не вийде з цього чергова показуха замість системної роботи влади? За якийсь час ми повторимо кампанію, направлену проти продажу алкоголю і «диму» неповнолітнім. Тоді й оцінимо результати роботи влади та їхнього втручання у споювання дітей.
І на закінчення трішки позитиву – активісти кампанії «За тверезе і безхмарне дитинство» розробили спеціальні наклейки з подякою закладам, де не продають алкоголь та цигарки дітям. Такі наклейки будуть передані для розміщення: в Інтернет-кафе «Ера» на вул. Поштовій, продуктовий магазин на вул. Соборна, 400, піцерія «Авеню» на Міцкевича, супермаркети «Арсен» на Коновальця, «Від і До» на Шухевича, «Фреш» на Черняка.
Співорганізатори громадської кампанії "За тверезе та безхмарне дитинство" Олександр ПОЛІЩУК
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору