Рівне:

Створення та просування сайтів

Рівненські тролейбуси: від і до

Особливий погляд 21-чер, 2007, 20:459 prov 4 175
Тролейбусний транспорт у обласному центрі існує не дуже давно, тому його історія не може похвалитися достатньо знаменними подіями і великими звершеннями. Але, оскільки він є невід’ємним атрибутом обласного центру, гадаємо, людям буде цікаво дізнатися детальніше про хронологію розвитку тролейбусного руху в Рівному.

Отож, як повідомляє сайт www.obus.rv.ua, рішення про побудову тролейбусної лінії в Рівному прийняли далекого 1974 року. Через декілька місяців, а саме 1 листопада, в обласному центрі з’явилося Рівненське тролейбусне управління. Невдовзі тролейбусне ДЕПО поповнили перші машини-тролейбуси „Шкода” із дружньої Чехо-Словаччини. 1 листопада 1974 року міська влада урочисто відкрила тролейбусну лінію за маршрутом №1: Мототрек-Курчатова-Відінська-Московська (Степана Бандери)-Кузнецова (Княгині Ольги)-Ленінська (Соборна)-Коцюбинського-РЗВА. Довжина рейсу становила 13,1 кілометра. І так понад чотири місяці курсували Рівним тролейбуси за єдиним маршрутом №1. А вже 30 квітня жителі обласного центру мали новий маршрут першої черги №2, який курсував по вулицях: Мототрек-Курчатова-Відінська-Московська-Кузнецова-Ленінська-Паризької комуни-Боярка. Невдовзі відкрили й лінію другої черги маршруту №2, що курсує за подібним маршрутом і надалі.

Тролейбусний парк Рівного продовжував поповнюватися новими тролейбусами. Тому в 1976 році вирішили відкрити ще один маршрут, який би з’єднував залізничний вокзал із Мототреком. Так з’явилася в обласному центрі „трійка”. В 1977 Рівним почав курсувати тролейбус №4. Через чотири роки в експлуатацію ввели нові тридверні машини з гідропідсилювачем керма. В 1989 році вулицями міста уже їздили тролейбуси нового покоління марки «Шкода-14Tr», вигляд яких був значно осучаснений у порівнянні із попередниками. У цьому ж році з’явився ще один тролейбусний маршрут за номером №5 — від РЗВА до Ювілейного. Чергового розширення мережі „рогатого” руху довелося чекати аж три роки, коли Україна вже здобула свою незалежність. Так, у 1992 році починає курсувати тролейбус №6, який з’єднав РЗВА і РЗТО. Маршрут «шістки» проходив за містом – по магістралі в сторону Луцька, пересікаючи села Обарів, Ставки, Городок.

У 1993 році з’явилися на вулицях перші українські машини ЮМЗ Т-1, що тоді викликали величезний ажіотаж у Рівному. Ще б пак, це були дебютні українські тролейбуси, які майже нічим не поступалися закордонним. Але, на жаль, у 1995 році новенькі заводські «рогаті автобуси» перестали поповнювати ДЕПО. В основному тролейбусне управління поповнювалося за рахунок тролейбусів із Чехії, що уже були у користуванні. Новеньких вітчизняних (із заводу) тролейбусів Рівне чекало аж до початку 2007 року.

В 2000 році Рівненське тролейбусне управління перейменували в комунальне підприємство „Рівнеелектроавтотранс”. Нові маршрути більше не відкривалися, лише коригувалися, так, тролейбус за №5 почав „копіювати” одиничку. А в 2003 році міська влада вирішила розпочати будувати тролейбусну лінію на мікрорайон Північний. І в травні 2005 року офіційно представили рівнянам тролейбуси нового маршруту за номерами 7, 8 та 9, які значно покращили життя пільговикам та не дуже заможним людям. Тепер з вулиці Є. Коновальця пасажири на тролейбусах можуть добратися майже до будь-якого куточку обласного центру.

Щодо майбутніх перспектив, то, як повідомив нинішній директор КП „Рівнеелектротранс” Степан Загиней, до кінця 2007 року на умовах співфінансування з Державним бюджетом місто придбає п’ять новеньких тролейбусів, можливість ними, керувати матимуть не лише досвідчені водії, а й молоді, які гарно себе зарекомендували. До речі, ціна української новинки складає 780 тисяч гривень.

Олександр ШЕРШЕНЬ

Рівне
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору