Рівне:

Створення та просування сайтів

Чорні діри виштовхують планети зірок-"двійнят" із нашої галактики

Цікаво 26-бер, 2012, 12:359 prov 981
Поодинокі планети-втікачі залишатимуть галактику із швидкістю 4,5% від швидкості світла.
У центрі нашої галактики можуть виникати поодинокі планети-втікачі, що віддаляються з Чумацького Шляху на швидкості до 4,5% від швидкості світла.
Дослідники зацікавилися долею планет у подвійних зірок, які близько підійшли до надмасивної чорної діри, розташованої в центрі галактики (об'єкт Стрілець A * - SgrA *), пише tsn.ua. Попередні розрахунки виявили, що сильна гравітація чорної діри здатна розбити таку пару зірок. При цьому одна з них вийде на близьку орбіту навколо галактичного центру, а друга на високій швидкості полетить геть. Більш того, подібні гіпершвидкісні світила вже виявлені в галактичному гало. Такою є, наприклад, зірка SDSS J090745.0 +024507, яка віддаляється по прямій від центру Чумацького Шляху з темпом 667 км / с (0,22% швидкості світла). А це вдвічі вище, ніж потрібно, щоб покинути Галактику назавжди.
Тепер фахівці з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики і Дартмутського коледжу (Dartmouth College) визначили: якщо у пари зірок були планети, то вони відлітають геть. Сонце здатне зберегти їх біля себе, а от другий компаньйон (який залишається у чорної діри), може їх втратити. Причому його планети в такому разі набувають величезні швидкості. Як правило, це 3000-4500 км / с, але за сприятливих умов вони можуть розігнатися й до 13 400 км/с.
"Крім субатомних частинок я не знаю, що ще може покидати нашу Галактику так швидко, як ці планети-втікачі", - говорить один з авторів дослідження Ідан Гінзбург.
Результат цієї роботи буде опублікований в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society. Виявити подібні світи буде вкрай складно, але невеликий шанс є. Адже зуміли астрономи знайти в Чумацькому Шляху самостійні планети, які, щоправда, отримали цю свободу в результаті іншого процесу - викиду з нестабільних молодих сонячних систем.
Додамо, що існує ще одна ситуація, в якій може бути народжений надшвидкісний об'єкт. Несиметричний вибух наднової може надати останкам (нейтронної зірки) воістину величезну швидкість.
Схожі новини