Рівне:

Створення та просування сайтів

Як громадянину України їздити на нерозмитненій іномарці, не порушуючи закони

Особливий погляд 16-вер, 2015, 11:409 prov 1 716
Як громадянину України їздити на нерозмитненій іномарці, не порушуючи закони
Практичного сенсу в розмитненні авто старше восьми років немає.
Початок 90-х, як відомо, ознаменувалося бумом імпорту старих іномарок із Західної Європи. За $ 500-1,5 тис. Цілком реально було придбати на авторинку, приміром, Німеччини, 10-15-річний Opel, VW або BMW і, пригнавши його в Україну, “наварити” на продажі від 1,5 до 3 тис. доларів. На жаль, лавочку швидко закрили. Захищаючи національний автопром (“Таврії” та “Деу” ніхто не хотів купувати) уряд у 1998-му році заборонило ввезення автомобілів, старше восьми років, а нові іномарки обклали митом у 15-25%. У підсумку Україна стала країною-лідером у Східній Європі за дорожнечею машин. І навіть вступ країни до СОТ (з 2008 року) не змінило ситуації: ввезення авто старше восьми років дозволили, але обклали акцизом, в рази перевищує ціну машини. Тобто практичного сенсу в розмитненні таких авто немає.
Але, в законодавстві є щілини, які українці використовують для того, щоб їздити на нерозмитнених авто. Ми дізналися подробиці цієї схеми.

РОЗЛУЧЕННЯ МИТНИЦІ І ДАІ
Довіреності перестали бути обов’язковими рік тому. Здавалося б, країна вже мала бути заповненою тимчасово ввезеними авто, але на практиці такі машини трапляються дуже рідко. Чому ж лазівка не користується попитом?
Знайомий перегонник на правах анонімності пояснив “Сегодня”, що спроби використання нерозмитнених авто торік робилися, однак співробітники Державтоінспекції після зупинки авто з іноземними номерами з українцем за кермом, такі машини відбирали і доставляли на штрафмайданчик. Доводилося відкуповуватися – платити близько $ 100. Важливий нюанс – приводом для затримання авто завжди є порушення митних правил, але співробітники ДАІ у всіх випадках везли машини до найближчого підрозділу митниці. А вже там інспектор Держмитслужби становив на водія протокол. А автомобіль затримувався до суду, щоправда, після суду теж – у всіх відомих нашому співрозмовнику випадках суд приймав рішення про конфіскацію автомобіля (за контрабанду).
Вадим Володарський вважає такі дії співробітників Державтоінспекції незаконними. “Закон” Про міліцію “не містить положень, які б уповноважували міліцію стежити за дотриманням митних правил. Більше того, порушення цих правил не є причиною для зупинки транспортного засобу інспектором ДАІ. А отже, він не може затримувати ні осіб, ні їх майно і куди б то не було його доставляти. Такі дії легко оскаржити”, – вважає експерт. Сам же інспектор ДАІ протоколів за такого роду порушення, за його словами, складати не має права. Тобто ключі від авто можна не віддавати, самостійно на штрафмайданчик або в митницю також можна не їхати. Фактично, водіїв, які відкуповувалися від даішників, в цьому випадку просто “розвели”.

ПОСТАВТЕ АВТО НА ОБЛІК ЗА 2 МІСЯЦІ
Описана схема їзди на нерозмитнених автомобілі зручна, насамперед, жителям прикордонних областей, наприклад, Закарпатській, Львівській, Волинській – домовитися з іноземцем, що живе в сусідньому селі по той бік кордону, і раз на рік запрошувати його в гості, щоб він виїжджав на машині і потім ввозив її в Україну назад, ніяких складнощів немає. Однак, щоб не виникало проблем, потрібно врахувати, що такі автомобілі в обов’язковому порядку протягом 2 місяців після ввезення потрібно зареєструвати в ДАІ (згідно з ч. 5 ст. 11 ЗУ “Про порядок ввезення в Україну, митного оформлення й податкового оподаткування особистих речей, товарів і траспортних засобів … ”
Якщо цього не зробити, у ДАІ буде привід затримати автомобіль і доставити його на штрафмайданчик. Але якщо машина зареєстрована, ніяких проблем, поки не пройшло 12 місяців, виникати не повинно. Машину можна купити в Німеччині (там кращі ціни і вибір в ЄС), зареєструвати на словака або поляка, який на цьому авто заїде, а назад відправиться автобусом. Прозвон по оголошеннях показав, що небагаті брати-слов’яни з радістю надають таку послугу за 100-200 євро (особливо легко домовитися з поляками).

Але от що робити, якщо іноземець один раз ввіз авто, відправився до себе на батьківщину і більше не виходить на зв’язок? Вадим Володарський пояснює, що на цей випадок можна попросити у іноземця оформити на себе довіреність – закон не забороняє представляти інтереси іноземця на митниці, у тому числі і з питань оформлення товарів (у даному випадку автомобіля). “Правових підстав для відмови в декларуванні транспортного засобу, так само як і, при необхідності, в інших діях з ним, не буде”, – вважає юрист.

ЯК ПРОДАТИ НЕРОЗМИТНЕНЕ АВТО
У всій описаній схемі відходу від податків це, мабуть, найвужчий момент. Справа в тому, що власником авто є іноземець, відповідно, продавати його має право тільки він – відразу змиріться з тим, що потрібно виїжджати для відчуження за кордон і виробляти процедуру розмитнення (має сенс, якщо машина молодше 8 років) для продажу на українському ринку. Чисто теоретично авто можна спробувати продати і на одному з авторинків Польщі, але машини після пробігу по Україні мало кого цікаві.

Лазівки в законах
Згідно ст. 11 ЗУ “Про порядок ввезення в Україну, митного оформлення й податкового оподаткування особистих речей, товарів та траспортних засобів …”, на територію України дозволено тимчасове ввезення автомобілів, але тільки нерезидентам країни для особистих потреб і на термін до одного року. Начебто все зрозуміло і однозначно: водій-іноземець показує на кордоні техпаспорт, в якому зазначено, що машина зареєстрована, наприклад, у Польщі, підписує зобов’язання протягом року вивезти авто з країни, а також знайомиться зі змістом вищезгаданої статті, де прописана заборона передавати авто у володіння або користування іншим особам.
Однак адвокат Вадим Володарський, який спеціалізується на захисті прав автомобілістів, вказує на те, що в даний момент закон не забороняє іноземцю передавати управління своїм авто водієві-українцю – з юридичної точки зору поняття “управління авто” і “використання авто” є різними. У попередні роки колізії не виникало – щоб отримати право на керування машиною, водій повинен був взяти у власника-іноземця довіреність – свого роду “договір позики”, що дає право на користування авто. Але згідно згаданим вище законом, іноземець її видати не міг.
Все змінилося в минулому році з відміною довіреностей. “Тепер ніяких документів про передачу управління не потрібно. Власник дав іншому водієві ключі і техпаспорт – і той може законно їздити. Ніякого” договору позики “не існує, – вважає експерт, – Все законно”.

ПРИКЛАД ІЗ ЖИТТЯ
Незважаючи на те, що для управління нерозмитненим автомобілем з юридичної точки зору перешкод немає, наведений нижче приклад з Єдиного реєстру судових рішень, демонструє, що будь водій з точки зору закону хоч 100 разів правий, все одно немає ніякої гарантії, що машину не відберуть.
У листопаді 2011-го громадянин Литви Б. попросив свого колегу С. (теж литовця), який виїжджав з Вільнюса, приїхати до Києва на автомобілі, що належить Б. Той так і зробив – приїхав в Україну, оформив тимчасове ввезення і передав машину законному власнику. Але їздити по наших дорогах у литовцю вийшло недовго – патруль ДАІ затримав авто на штрафмайданчик. Підставою стало те, що машиною керував не людина, ввезення її в Україну, а власник. Нібито литовець мав отримати на це дозвіл митних органів. Складно зрозуміти, яке відношення державтоінспекція має до митниці, але факт залишається фактом – затримання провели саме інспектора ДАІ, які й передали машину митникам. Яким чином їм вдалося з’ясувати, хто ввозив автомобіль – загадка. Митники у свою чергу склали протокол про порушення митних правил, передбачених ст. 336 Митного кодексу, техпаспорт вилучили, а авто поставили на штрафмайданчик. Надія на суд також не виправдалася – автомобіль конфіскували. Суд апеляційної інстанції лише замінив конфіскацію на великий штраф.

autodriving.net
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору