Рівне:

Створення та просування сайтів

Рекламні “хвороби”

Особливий погляд 12-чер, 2008, 15:029 prov 1 126
На всіх рівнях в Україні поки що безуспішно борються із безперечно шкідливою алкогольною і тютюновою рекламою. Але не менш наполегливо пропонуються народу і найрізноманітніші лікарські засоби, які часто-густо без поради фахівця вживають довірливі громадяни, завдаючи самолікуванням невиправної шкоди власному здоров’ю. Можливо, навіть більшої, ніж спиртні напої і цигарки разом узяті.
Із допомогою нескінченних повторень телереклама заповнює мозок людини непотребом, інформаційним брудом. Можна забути найгеніальніший фільм, який побачив один раз, але сто разів повторений ролик про сексуальне недомагання — ніколи! Нав’язується певний спосіб мислення. На практиці існує для цього декілька прийомів. Найбезневинніший — перебільшення переваг рекламованого товару. Інші способи ще вишуканіші. Зокрема, це придумані на голому місці проблеми, про які до перегляду ролика ніхто й не здогадувався. І відкладені у підсвідомості слогани у необхідний момент спливають у пам’яті і дають імпульс до дії — купівлі, створюючи стійкі асоціації певного товару із високим становищем його власника у суспільстві, його благополуччям, впливом і здоров’ям.
Однакова, стандартна інформація, що потрапляє у голову кожного, змушує мислити, відчувати і діяти за єдиною схемою. Реклама визначає звички і переконання телеглядача, перетворює його у керовану масу. Людина ж цікавить рекламодавця тільки з точки зору збільшення продажу товару, наживи.
Тому ставтеся до реклами із певним скептицизмом. Особливо до реклами ліків.
Нині не обов’язково йти у бібліотеку, як герою Джерома К. Джерома у його відомій повісті, щоб, начитавшись медичної літератури, одержати дозу іпохондрії. Досить увімкнути телевізор і добрий лікар із кольорового екрана охоче оголосить, що топтати ряст на цьому світі вам залишилося кілька днів.
Передусім, стає зрозуміло, що у вас дуже чуттєві зуби.
І ось зомбі уже кілька днів старанно чистить зуби спеціальною пастою. А в цей час прогресує і так задавнений карієс, який відразу визначить стоматолог, варто лише відірватися від телевізора і піти до нього. Що б не відбувалося із животом, існує чудовий універсальний діагноз: у животі ураган і смерч разом узяті. Всезнаюче “око” уже повідомило, що треба робити у цьому випадку. А у животі багато органів, які можуть турбувати і боліти. Між іншим, пацієнту все ж залишили вибір: ще з животом може трапитися “важкість”. На всі випадки пропонуються ті ж самі дві пігулки чудодійні . Навіщо лікарі? Їм все одно дістанеться гострий біль або хронічне захворювання.
Страшна річ — магнітні цирконієві браслети. У рекламі відверто стверджують, що, завдяки такому браслету, “я припинив вживати ліки. Мої знайомі також”. А це означає, що певна частина телеглядачів-гіпертоніків також припинять вживання ліків і загинуть від інсульту.
Мало хто із неспеціалістів зможе впевнено відрізнити грип від ангіни, але відомий із телевізора “універсальний засіб лікування” — це те, що допомогло спритному молодому чоловікові на зупинці. А ось про ризик потрапити у лікарню із серйозними ускладненнями через помилковий діагноз у рекламі ані слова.
Ще рекламують декілька мазей від радикуліту, болях у м’язах і знеболюючі пігулки, вітаміни, снодійне — взагалі все, що потрібно мати у домашній аптечці, щоб лікуватися самостійно. І навіщо поліклініки і лікарні, навіщо лікарі?
А скільки на телебаченні реклами, у якій, “людина у білому халаті” пропонує чудодійні препарати чи універсальні прилади. Але усвідомте: все це — зовсім не для вашого блага, а для блага фармацевтичних компаній. І не варто довіряти власне здоров’я тим, хто бачить у вашій кишені тільки гаманець. Не забувайте, що реклама — це не суперсправедлива інформація. А для того, щоб мати право встановлювати діагноз, призначати лікування — потрібно навчатися роками.
“Торгівля хворобами”, що практикується фармацевтичною галуззю, щосили пропагує неіснуючі важкі недуги заради прибутків. Із телеекранів звучать назви нових синдромів, фактору ризику, що перетворюються у патології, вікові зміни в організмі вважаються серйозними порушеннями. Так фармакологічна промисловість, а точніше, торговці ліками, перетворюють всіх нас у пацієнтів, щоб більше продати своєї продукції.
Серед надто перебільшених у рекламі недуг — розлади сексуальних функцій як у чоловіків, так і в жінок. Нахабно нав’язуються ліки від імпотенції, які ніби посилюють сексуальну силу. Проблеми, що є складовою нормального життя, — наприклад, менопауза, також піддаються лікуванню, а високий рівень холестерину подається як тяжке захворювання. Остеопороз є практично у всіх людей віком за 60 років. У більшості випадків він не завдає фізичних страждань. Це такі ж вікові зміни, як зморшки. Але знаменита актриса у ролику наполягає на тому, що вживати препарати кальцію вкрай необхідно.
Ні для кого не секрет, що ми живемо у світі мікробів і щодня стикаємося із найрізноманітнішими збудниками: їх повно у нас на слизовій, на руках, у кишківнику. Досі ми з ними жили і мирилися. А тепер нам з екрана пропонують повну стерильність за допомогою антибактеріального мила. Але якщо позбутися флори, з якою ми зараз живемо, то розмножуватимуться патогенні мікроорганізми і все це закінчиться досить скорботно. У 1973 році слово “целюліт” вперше з’явилося в одному з американських журналів, де власниця салону краси Ніколь Ронсар описала цей дефект шкіри. Відтоді наївні жінки не припиняють боротьбу із цією вигаданою хворобою. А косметичні і фармацевтичні компанії із задоволенням їм у цьому допомагають.
Якось Гіппократ радив: “Для хворого чим менше ліків, тим краще”. А для здорового краще тим більше...
Ростислав ВАРЖЕЛЬ,
Рівне.
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору