Мабуть, багатьом малозабезпеченим громадянам доводилося зіштовхуватися з усюдисущою паперовою та часовою тяганиною при отриманні фінансової допомоги в благодійному фонді.
Такі складнощі з оформленням допомоги для нужденних підштовхнули Фундацію до пошуку свіжих рішень. Пригадалася практика щорічних благодійних акцій “Різдво для всіх”, “Літо – дітям” та ін. кампанії для збору коштів дітям-сиротам. Тоді і започаткувалася традиція робити знижки для малозабезпечених на нагальні продукти харчування, як то хліб у торговельних точках, чи напівфабрикати від виробника (ТМ “Козацькі страви) тощо. Простий приклад із хлібом:
Сім’я із трьох осіб купує щодня один буханець хліба, вартість якого 1,30 грн. Таким чином, за місяць сім’я витрачає лише на хліб 39 гривень, а за рік – 468. Тож маючи знижку навіть у 5%, за рік сім’я отримує допомоги на 23,40 грн. Якщо ж взяти до уваги інші групи товарів (молоко, масло, майонез, ковбаса тощо), а ще товари промислового призначення чи послуги, то ця сума, для звичайної рівненської сім’ї, може значно перевищити один прожитковий мінімум.
Взаємна вигода...
vertexglobal.ru - вирішення завдань бізнесу, надаючи комплексіні результат-орієнтовані консалтингові послуги.
Вивчаючи ефективні кампанії зі збору коштів, де заможні люди допомагають малозабезпеченим, Фундація звернулася до Рівненської консалтингової групи “Євро-Волинь”. Результатом став проект “Максі-картка”, який відрізняється від звичайних дисконтних карток (карток, що надають право їх власнику на знижки) тим, що охоплює не один, а мережу магазинів, торгових точок, установ зі сфери послуг тощо, і передбачає знижки від 3 до 50% на різні товари та послуги. Система МАКСІ-картка розпочинає свою роботу з березня 2005 року у західному регіоні України – Рівненській та Волинській областях. На даний час виявили готовність приєднатися до програми, а отже й надавати знижки власникам карток вже більше, ніж півтори сотні підприємців з Рівного, околиць міста та Луцька. Є зацікавленість і в східних регіонах у впровадженні цієї моделі. І це лише початок.
Проект гармонійно поєднав благодійництво і спонсорство, тобто безкорисливу допомогу і допомогу з метою певної реклами. За словами директора “Євро-Волині” Юрія Трачука, ця взаємовигода пояснюється наступним: спонсори (фірми й організації, що надають знижки для учасників “Максі-картки) отримують доступ до кінця року до 50000 споживачів (саме така кількість карток планується за цей час реалізуватися, а зважаючи на “сімейність” картки, кількість її користувачів збільшується майже втричі). Інші спонсори програми – ті, хто купує картки (придбати їх може кожен бажаючий за ціною 25 гривень), теж отримують вигоди – тисячі знижок на товари й послуги. При цьому 15 гривень від продажу кожної картки (решта суми залишається у виробника та розповсюджувачів) повертається до фонду, котрий згідно законодавства зобов’язаний використати ці кошти на знову ж таки благодійну діяльність. До того ж, кожні чотири куплені картки дають змогу п’яту безкоштовно передати малозабезпеченим. Таким чином, до кінця 2005 року буде роздано близько 10000 безкоштовних “Максі-карток” для нужденних. А сума, котру фонд зможе використати на подальшу благодійність, становитиме більше, ніж півмільйона гривень (40000 х 15).
Така допомога малозабезпеченим, власне і є благодійністю, здавалося б, досить пасивною, але, водночас, дуже ефективною, бо є простою, зручною, і головне, розрахованою на велику аудиторію одержувачів, таку, яку поки жоден відомий благодійний проект не зміг охопити.
Антоніна ТОРБІЧ,
Рівне.