Рівне:

Створення та просування сайтів

Залізниця — об’єкт підвищеної небезпеки...

Особливий погляд 01-лис, 2007, 19:379 prov 1 397
Ось про які неприємні випадки повідомив на своїх сторінках громадсько-політичний і господарський тижневик „Przeglad Wolynski” („Пшегльонд Волинські”) в 1929 і в 1930 роках: „Зіткнення паровоза із бричкою. На залізничному переїзді в місті Здолбунові на бричку управління державної повітової поліції наїхав виїжджаючий від станції маневровий паровоз. Бричка в результаті цього була дощенту розбита, поранений був візник та сполохані двоє коней”. „... 21 листопада 1929 року ввечері розійшлося в місті Луцьку тривожне повідомлення, що Марія Мілецька й Александр Вангерко-старший з Варшави, які були попереднього дня на гостинних виступах в Луцьку, піддані були важкій автобусній катастрофі на шляху до Рівного. Катастрофа сталася о чотирнадцятій годині на переїзді біля станції Звірів. Автобус, який віз колектив артистів до Рівного, через густий туман попав під паровоз і був повністю розбитий. Від нещасного випадку сильно постраждали: Марія Малецька, Александр Вангерко із Варшави, Влоджімєнс Горльовскі — директор міського театру у Луцьку, Владислав Бетто — працівник Міністерства фінансів із міста Сувалки, Браніслав Нарцевич і Василь Матвійчук із гміни Хорів. Поранені пасажири були перевезені тим же потягом до Рівного. Водія було заарештовано...”. Аналогічні цьому сталися два випадки у Рівному, які, на велике щастя, були без людських жертв. Знайомлячись далі з історичною для нас інформацією, читаємо: „Випадок у Рівному. Вночі з двадцять другого на двадцять третє вересня 1930 року на залізничному переїзді на вулиці Третього Мая у Рівному мав місце нещасливий випадок, який лише дивом не потягнув за собою грізних результатів. Переїжджаючи через переїзд, власник кінного засобу, призначеного для перевезення пасажирів, № 50 Юзеф Мусєвіч в часі наближення швидкісного потяга зі Здолбунова до Варшави неочікувано був ув’язнений бар’єрами. Кінний віз, що частково знаходився на рейках, з усією силою був вдарений паровозом”. Про другий же випадок на залізничному переїзді в місті Рівному поінформував на своїх сторінках 22 лютого 1931 року вже інший тижневик — „Wiadotosci Wolynskie” („В’ядомошьчі Волиньскє”). Ось що він, зокрема писав: „Випадок на залізничному переїздів м.Рівне. В результаті недбальства при перегоні вагонів через вулицю Білу ледве не сталася поточного місяця ввечері катастрофа, яка могла мати трагічні наслідки. Отож, товарний вагон, підштовхуваний локомотивом виїжджаючи із воріт млина, вдарив у сани, якими переїжджав вулицю капітан третього полку пан Кшивоболоцький разом із дружиною, а також поручик Хілінський з візником. Дякуючи винахідливості розуму вищеназваних офіцерів, змогли вони в останню хвилину викинути із санок пані Кшивоблоцьку і фурмана, після чого самі вистрибнули, не отримуючи складних вражень. Сполоханих коней спіймали солдати у казармах.” Нерідко, на жаль, можна сьогодні почути про хуліганські витівки на залізниці, які сприяють її небезпеці та біді, не раз і не два бачили потяг із розбитими шибками вагонів, порізаними сидіннями і т.д. Мали місце подібні й навіть злочинні дії і в польський період. Ось, наприклад, якого „коника викинули” підлітки та дорослі на залізничних лініях Маціїв-Любомль та Сарни-Рівне, а також Сарни-Клесів, про що повідомив тижневик „Wolyn” („Волинь”) у 1928 та в 1933 роках: „... На залізничній лінії Маціїв-Любомль кілька хуліганів віком від 11 до 22 років між стиком з’єднання рейок забили великий гак з невідомою ціллю. Товарний потяг, що йшов із Маціїва до Любомля, наїхавши на місце бандитського вчинку, зазнав, на щастя, тільки міцного потрясіння, дивом уникнувши катстрофи. Злочинців замаху було заарештовано. Подібний випадок був також на шляху Сарни-Рівне, де на рейках було покладено дубову балку. Дякуючи спритності залізничної служби, перешкоду вчасно було виявлено і відкинуто із рейок...” Точнісінько такий же „саботаж” мав місце на залізничній лінії Сарни-Клесів через п’ять років. „... На залізничній лінії Сарни-Клесів невідомі злочинці поклали на залізничну колію шпалу залізничну. Уникнути катстрофи вдалось завдяки увазі машиніста, який побачив небезпеку і перешкода вчасно була ліквідована. Розслідування проводить поліція”.

Чеслав ХИТРИЙ,

Рівне.
Схожі новини
Коментарі - всього 1

Денисенко Олександр 26-гру, 13:46

Як ловідатися е-мейл або телефон пана Чеслава Хитрого
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору