Рівне:

Створення та просування сайтів

Кому «Мерседес», кому «Таврію»– вирішуватимуть депутати облради

Актуально 12-кві, 2007, 20:349 prov 992
Чиновників Рівненської ОДА місцеві народні депутати «обрізали» — «під завісу». Минулого тижня рішенням сесії облради у них забрані делеговані у 1992 році повноваження з управління об‘єктами комунальної власності. Тепер об’єктами розпоряджатимуться самі депутати. Ця тема впродовж останніх тижнів не втрачає актуальності в регіоні. Вона порушується, як у владних коридорах, так і в розмовах пересічних громадян.

Питання ефективного використання комунальної власності перед виборами було «фішкою» місцевих соціалістів. Вони провели з цього приводу тоді чимало велелюдних акцій. Мешканцям обласного центру запам‘яталося пікетування одного з місцевих комунальних теплопостачальних підприємств «Комуненергія» напередодні чергового підвищення тарифів на тепло. Аргументи пікетувальники висували доволі ґрунтовні. Відповіді на окремі з них керівники підприємства дати не змогли. Зокрема, не пояснили, чому ціни на послуги зростають, а в той же час директор підприємства їздить на престижному державному «Мерседесі»?

Після виборів посаду заступника голови Рівненської облради, який курує питання комунальної власності, обійняв головний соціаліст області Леонтій Самчук. Рішенням сесії було створено відділ у облраді, який опікується цими проблемами. За час роботи цього відділу кількість об‘єктів комунальної власності в області, як свідчить статистика, зросла. Ще рік тому їх обліковувалося 129. Нині — більше 150. Звісно, нових не утворилося. Просто, за даними фахівців, їх спочатку не внесли у список.

Логічним продовженням роботи з наведення ладу в справі обліку та використання комунальної власності була аудиторська перевірка діяльності комерційних комунальних підприємств. Її результати, оприлюднені на засіданнях постійних комісій перед сесією Рівненської облради, шокували багатьох. У документах йшлося про нераціональне використання бюджетних коштів, низькі ставки орендної плати та заборгованість з її внесення. Як каже заступник голови комісії з економічних питань та питань комунальної власності Рівненської облради Степан Павлюк, орендна плата за використання об‘єктів, розміщених на території міжнародного аеропорту «Рівне», надходить із значним запізненням. За його даними, нині прикордонний пост заборгував аеропорту 16 тисяч гривень, митниця — 9, метеорологи — понад 53 тисячі гривень. Це, як каже Степан Павлюк, є однією з причин збитковості летовища при тому, що платять орендарі гривню за метр квадратний. Не кращі справи в підприємстві «Рівневідеокіно», де, за висновками аудиту, виявили факти «проїдання» статутного фонду та використання коштів на придбання техніки, експлуатація якої не пов‘язана зі здійсненням статутної діяльності. Загальним підсумком проведеного аудиту, як зазначалося на комісіях облради, є неефективний менеджмент та недостатній рівень контролю за роботою цих підприємств. Із 25 комунальних комерційних підприємств області, за підсумками 2006 року, прибутковими були лише 13.

Аудиторську перевірку планують провести у три етапи. Протягом першого було перевірено 8 підприємств. Зараз мають перевірити ще 9. А до кінця першого півріччя 2007 року — цю роботу закінчити. Проте вже зараз ставиться питання розроблення нової методики справляння, приміром, орендної плати, впровадження конкурсних механізмів у відносинах з майбутніми орендарями та й взагалі забезпечення прозорості цього механізму. Принаймні, це декларувалося на сесії облради.

За прогнозами аналітиків, тепер слід чекати кадрових змін у керівництві комунальними підприємствами. У якій формі вони проходитимуть, мається на увазі написання заяв «за власним» чи прийняття рішень після ініційованих депутатами перевірок КРУ та інших органів, — невідомо.

Так само невідомо, чи будуть притягнуті до відповідальності ті, хто в місцевому «Білому домі», куруючи питання комунальних підприємств, допускав їх збитковість — на це ніхто відповіді з рівненських посадовців дати не може. Не говориться й про те, як позначиться на наповненні бюджету передача повноважень з управління комунальною власністю назад в облраду. Хоча, як кажуть самі народні обранці, кількість службових «Мерсів» зменшиться однозначно. Кому з керівників «Таврію», кому взагалі ходити пішки – вирішуватимуть на сесіях.

Наскільки об‘єктивними будуть такі оцінки — покаже час, але то вже тема наступної публікації.

Роман Василишин, екс-голова Рівненської облради:

— Зараз будуть перезатверджені статути комунальних підприємств і тепер їх керівників буде призначати обласна рада на сесії. Тобто все повертається на круги свої.

Особливе питання в цій ситуації — оренда. Його гострота виявилася кілька місяців тому, коли виникла проблема справляння орендної плати за приміщення «Народного дому» («НД»), що знаходиться в центрі Рівного. Свого часу колишня влада міста віддала його в безоплатну оренду місцевим осередкам партій національно-демократичного спрямування терміном на 10 років. Після цього там з‘явилося кафе, спортивний клуб, ювелірна майстерня. Кому вони платять за оренду та чи платять взагалі — з‘ясувати в місті не може ніхто. Принаймні, як кажуть у Рівненському міськвиконкомі, грошей цих місцева казна не бачить. Коли нещодавно сплив термін безоплатної оренди, постало питання: хто ж все-таки платитиме? Фракція УНП в облраді, офіс місцевої організації якої знаходиться саме у цьому приміщенні, поставила на сесії інше питання – навіщо обласному бюджету заступник голови з комунальних питань. Мовляв, він і його служба обходиться, за підрахунками ініціаторів винесення питання про відставку, 500 тисяч гривень на рік. Тож досі проблема оренди «НД» не вирішена.

Це один з характерних фактів, насправді ж, як кажуть фахівці, суть проблеми полягає набагато глибше. Ніхто поки за руку не впіймав того, хто «підмахнув» договір про оренду за символічну плату, на папері, звичайно, а «лишку» взяв собі в кишеню. Так само, як і ніхто з високопосадовців не побожиться, що такого не робиться.

Віктор Матчук, голова Рівненської ОДА:

— Я жодного договору на оренду приміщень не підписував. Ці рішення приймалися чи профільними керівниками, чи відділами. У мене у самого були нарікання на те, яким чином приймалися рішення на користь того чи іншого потенційного орендаря.

Марина ОЗЕРНА, Рівне
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору