Рівне:

Створення та просування сайтів

Сергій Гончар: сили їхати ще є!

Спорт 07-гру, 2006, 16:299 Lobanovskiy 996
Не часто радує візитами додому один з кращих велогонщиків світу Сергій Гончар. Ті кілька днів розписані погодинно. Проте він знаходить час побути з родиною, зустрітися з друзями, поспілкуватися із юними велосипедистами. Із радістю він стрічається із пресою. Цього разу розмова йшла про минулий сезон за чашкою чаю вдома у Сергія Гончара.

— Сергію, як можеш оцінити цьогорічний сезон?
— Для мене він був вдалий. Можу сказати, що сам від себе не чекав такого. Два етапи був лідером на “Джиро д’Італія”, три етапи на “Тур де Франс”. Крім цього виграв дві “розділки” на “Турі”.
— Як керівництво сприйняло твої результати?
— Від мене такого не чекали, що стало своєрідним сюрпризом для керівництва. “Джиро д’Італія” була гонкою-підготовкою до “Тур де Франс”. Чотири гонщики, які готувалися на тур, мали “підкататися”. Разом із лідером команди Т-Mobile Яном Ульріхом награвали стратегію та тактику ведення гонки. На жаль, мені не вдалося завершити “Джиро”. На дванадцятому етапі я впав. У перші хвилини не міг навіть піднятися, втратив свідомість, не відчував ніг. Сильно пошкодив хребет і в якусь мить злякався, що зламав його. Лікарі провели обстеження, не знайшли нічого страшного. Проте пропонували відправити додому. Я проїхав чотири етапи, паралельно приймаючи процедури. Але почав відчувати біль у коліні і вирішив завершити гонку.
— Незважаючи на негаразди, ти стартував на “Тур де Франс”...
— Так. У моїй спортивній кар’єрі це був третій старт на престижній велогонці. Перед самим стартом через підозру у прийнятті допінгу зняли Яна Ульріха і ще одного гонщика. Претендентів на лідерство було двоє — німець Кльоден, а запасним — австралієць Роджерс. Ми повинні були підтягувати лідерів, а при нагоді — вигравати етап. Почали вдало — я став лідером. Це було певним тягарем для команди (з семи спортсменів один лідер туру, два лідери команди і лише чотири працюють на нас). З таким станом справ важко було виграти жовту майку лідера. Домовитися про “співпрацю” з іншими командами не вдалося. Тоді всю увагу звернули на командну перемогу. Ми змогли стабільно пройти “Тур”, що дозволило виграти командну гонку. Це був кращий результат, ніж минулого року.
— Як вас зутрічали у Німеччині?
— Важко розповісти, це потрібно бачити. Німці дуже цікавляться велоспортом. Я брав участь у багатьох гонках, проїхав не одну країну, але так, як вболівають у Німеччині, не бачив. Через таку цікавість іноді не можна проїхати по трасі. Були навіть падіння через уболівальників.
По приїзді до Бонна нас запросили до офісу фірми, де відбулася зустріч на кілька тисяч персон. Святкові вітання проходили і на вулиці, і в залі, а потім відбувся прийом у мерії. За розкладом більше години нам відвели на роздачу автографів.
— Завершився “Тур де Франс”, відсвяткували. Потім відпочивали?
— Так. Приблизно з місяць. Керівництво команди дало можливість вибирати. Я взяв участь у “Турі Польщі “ на початку вересня. Хотів себе перевірити перед чемпіонатом світу. На жаль, показав дуже поганий результат і навіть достроково зійшов з дистанції. Відчув, що дуже багато стартів на початку сезону, важкий “Тур” вимотали мене. Я зв’язався із старшим тренером збірної України Астаховим і відмовився від чемпіонату світу. У середині вересня попросив у керівництва команди Т-Mobile піти у відпустку.
— Ти й надалі будеш виступати за Т-Mobile?
— Після завершення сезону розпочалася підготовка з підписання контракту. У жовтні все було завершено. В контракті змінено кілька пунктів, зокрема, заробіток безпосередньо залежатиме від мого успіху. Це вигідніше, хоча й контракт сам по собі менший. За ним я буду виступати на “Джиро д’Італія” і в “Тур де Франс”. Можливо, в італійській гонці тренерський склад буде ставити мене лідером, а на французькому — працюватиму на лідера. Як буде далі — побачимо. Роки беруть своє, але запас на наступний сезон є. Я відчуваю в собі сили їхати.
— Хто буде лідером команди Т-Mobile?
— Ще не відомо. Спонсори команди замінили генерального менеджера. Ним став американець Боб Степелсон, який до велоспорту жодного відношення не мав. Він власник мобільної мережі в США, яка “просуває” Т-Mobile на американський ринок. Через допінговий скандал в Іспанії, який стався напередодні старту “Тур де Франсу”, було багато галасу і Ян Ульріх не їздив у “Турі”. Чи буде він надалі їздити — не знаю.
— Розкажи про закулісну “кухню” гонок.
— Команда повинна стартувати у Протурі, календар якого налічує понад сто гонок. Буває, що відбувається одночасно кілька гонок і доводиться задіювати всіх спортсменів — і хворих, і травмованих. Команда складається з 30 гонщиків, на наступний сезон підписали контракти — 29.
За півроку до турів відповідальні у команді за проживання починають працювати над готелями. Вимоги не надто високі, але специфічні — щоб готель мав хорошу кухню, щоб було місце для автомобілів, щоб був великий зал для масажистів. Одна з головних умов — на кухні має працювати наш кухар. Нинішній кухар — німець, сам готує, сам подає. На етапі, як правило, бутерброди готують масажисти. Саме вони перевозять наші речі перед етапом, вони першими приїжджають на нове місце, розкладають речі, готуються до своєї основної роботи. На двох гонщиків приходиться один масажист. Маємо своїх механіків. Їх всього троє: один миє велосипеди, інший – оглядає їх після етапу, записує твої зауваження, а серйозним ремонтом займається лише головний механік.
— Які плани на наступний сезон?
— Добре від’їздити «Тури», в яких братиму участь. Планую приїхати на Спартакіаду України. Вже давненько я не змагався з нашими молодими українськими гонщиками. Хочеться подивитися, хто йде нам на зміну. Нам — це українським гонщикам, які виступають за кордоном. Українська велосипедна “діаспора” досить дружна. Часто зустрічаємося під час змагань, підтримуємо дружні стосунки з Поповичем, Білекою, Крівцовим, Густовим.
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору