Рівне:

Створення та просування сайтів

Основа нормального бізнесу – здоровий глузд

Суспільство 13-травня, 2010, 10:529 prov 1 099
Продовжуючи тему власної справи, зупинимося на плануванні та розрахунках. Яку б сферу діяльності не зачепили – усе базується на продуманому, сформованому бізнес-плані. Адже, як вважає наш співрозмовник, директор з маркетингу компанії “UkrMilkInvest” Олександр Гладунов, ефективність кожного проекту необхідно перш за все серйозно прорахувати.
– У 2007-2008 роках гроші були достатньо легкими, – констатує маркетолог. – І у промислову сферу, і у фінансові структури надходили зовнішні інвестиції, тому заробляти і витрачати гроші було доволі легко. Але як виявилося, більшість інвестиційних проектів тих часів було погано прораховано. Власне, так відбувалося в усьому світі. Наслідок розбіжностей між очікуваннями інвесторів і реальною віддачею ринкових секторів - світова криза. Зараз, коли гроші стали дорожчими, треба дуже серйозно, без ілюзій прораховувати ефективність кожного проекту.
Насправді, вважає він, криза має й позитивний бік. Вона повертає підприємства до суті бізнесу – простої, зрозумілої бізнес-моделі, чіткого розрахунку отримання прибутку.
Тому запускати варто тільки добре прораховані, перевірені проекти. Звичайно, початківцю нелегко проаналізувати всі сторони майбутньої діяльності, віднайти можливі підводні рифи і несподівані ситуації. Та все ж таки це доведеться зробити. У більшості випадків, сподіватися на сторонню допомогу не доводиться.
– Сумна правда, але маркетологам теж невигідно співпрацювати з підприємцями-початківцями. Нас також цікавить питання самоокупності, і ми знаємо, що такий підприємець - не найкращий клієнт. Тому, якщо не вистачає коштів, щоб найняти зовнішнього консультанта, людина має виходити зі своїх знань, розумінь, і, головне, зі свого здорового глузду. Саме це – основа нормального бізнесу.
У недавньому минулому ставлення до бізнес-плану було простим – це атрибут, необхідний для відкриття власної справи. Спрацює чи не спрацює реально – не важливо. Насправді бізнес-план, переконані фахівці, – це прогноз, моделювання майбутнього. І його треба ретельно продумувати.
– Протягом останніх десятиліть українські підприємці, консультанти отримали величезну порцію інформації від західних колег, велику кількість формальних інструментів, за якими й створюють свої бізнес-плани, – продовжує Олександр Гладунов. – Тобто, людина може розгорнути якусь книжку і, виходячи із рекомендацій, викладених у ній, написати бізнес-план на 50-60 сторінок.
Я б не радив робити цього. Не варто також замовляти бізнес-план у нефахівців. Справа у тому, що цей документ – можливість змоделювати реальний відрізок підприємницького життя і одночасно глибоко ввійти в нюанси операційної діяльності. Чомусь вважають, що бізнес-план, це тільки фінансовий аналіз, розрахунок прибутків і збитків. Насправді, як кажуть, диявол сидить у дрібницях, і певні операційні, виробничі проблеми, що виникають під час діяльності, (якість перевезення, зміни цін на енергоресурси і т.д.) можуть значно змінити найточніші фінансові прогнози. Тому в бізнес-плані важливо насамперед уявити, як відбувається процес виробництва товару і найважливіше — як проходитиме збут. Більшість підприємців-виробників вважають, що їх продукт автоматично буде сприйнятий на ринку. Це перша помилка. Друга – коли не враховують можливих конкурентів. Навіть якщо їх зараз немає, то обов’язково згодом з’явиться три, п’ять десять подібних компаній.
Нереально вимагати докладного бізнес-плану у людини, яка далека від певного виду діяльності. Як бути у цьому випадку? Маркетологи вважають, що найбільш вдалий бізнес-план створює команда людей, у якій має бути фахівець, що дуже добре знає саму виробничу діяльність, і спеціаліст, знайомий з сучасним ринком. Крім того, вам знадобиться консультант, який володіє знаннями фінансового аналізу, стратегічного маркетингу. Якщо ж такої підтримки немає – доведеться проробляти всі тонкощі самостійно. Головне — не впадати у відчай і виходити з практичних міркувань – “не боги горшки ліплять”.
Неля ЗАБОЛОТНА,
Рівне.
Схожі новини
Сайт безкоштовних оголошень Сайт безкоштовних оголошень Пакети з логотипом

Соц. мережі
Вгору